Zakelijk leasen

Zakelijk leasen

Algemeen

  • Waartoe dient een groene kaart en hoe kom ik hieraan?

    Een groene kaart heeft u nodig in het buitenland en geldt daar als bewijs dat uw auto verzekerd is. Bij een eventuele schade wisselt u via de groene kaart gegevens uit met de tegenpartij, die u beide nodig heeft bij het invullen van het schadeformulier. De groene kaart krijgt u automatisch ieder jaar toegestuurd.

  • Wat moet ik doen als ik mijn kentekenplaten en/of kentekenbewijs kwijt ben?

    Bij verlies of diefstal van de kentekenplaat of het kentekenbewijs dient u contact met ons op te nemen. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. wordt voorzien van een nieuw exemplaar.

  • Mag ik mijn leaseauto laten bestickeren?

    Bestickering van de leaseauto is enkel mogelijk indien wij hiervoor akkoord hebben gegeven. Tevens kunnen de kosten voor bestickering worden meegenomen in het leasecontract. Voordeel hiervan is dat het herstellen van de bestickering na gereden schade ook is meeverzekerd.

  • Wat is bijtelling?

    Als u in een auto van de zaak ook privé rijdt, moet uw werkgever een bedrag bij uw loon optellen. Dit bedrag is de zogenaamde bijtelling. De hoogte van de bijtelling hangt af van de catalogusprijs en de CO2-uitstoot van de auto waarin u rijdt. Uw werkgever berekent over deze bijtelling loonbelasting/premie volksverzekeringen. Uw nettoloon gaat hierdoor omlaag (bron: Rijksoverheid.nl).

    Rijdt u privé (aantoonbaar) niet meer dan 500 kilometer per jaar? Dan hoeft u geen bijtelling te betalen.

  • Heb ik ook recht op no-claim korting als ik mijn auto zelf verzeker?

    U heeft recht op no-claim korting als u met uw lease-auto een aantal jaren schadevrij heeft gereden. De hoogte van die korting wordt uiteindelijk bepaald door uw verzekeringsmaatschappij. Daarvoor hebben zij wel een bewijs nodig, in de vorm van een zogenaamde royements- of bestuurdersverklaring. Neem contact met ons op om een bestuurdersverklaring op te vragen. Deze verklaring, waarin uw schadeverleden met uw bereden lease-auto('s) staat vermeld, wordt u dan per kerende post toegestuurd.

  • Mijn tankpas weigerde, ik kon er niet mee afrekenen. Wat moet ik doen?

    Het kan voorkomen dat u niet kunt afrekenen met de tankpas die u door HK Autolease ter beschikking is gesteld. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als een pas weigert, is het aan te raden deze bij een ander tankstation te testen op werking. Werkt deze ook daar niet, neem dan tijdens kantooruren contact op met 074-2554101. Een van onze medewerkers zal u graag te woord staan.

    Door uzelf betaalde tankingen kunt u declareren via: http://www.travelcard.nl/log-in

  • Kan ik mijn leaseauto overnemen na het einde van mijn contract?

    Wellicht bent u, of is één van uw collega’s of bekenden geïnteresseerd in de aankoop van de huidige leaseauto. Stuur hierover een email naar vraag@hkautolease.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Buitenland

Service

Voorwaarden

Een andere vraag?

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

Neem contact op