Al 20 jaar hoofdsponsor

Dit jaar viert Škoda twintig jaar als trotse hoofdsponsor en autopartner van de Tour de France. De Škoda supportauto's zullen wederom op het parcours en op TV te zien zijn, en fans zullen niet teleurgesteld worden. Een opvallend feit is dat bijna alle auto's in het Tour de France-wagenpark van Škoda in 2023 bijna volledig geëlektrificeerd zijn. Van de in totaal 209 auto's hebben 207 een hybride of volledig elektrische aandrijving. De felrode Enyaq iV, een volledig elektrisch voertuig, neemt voor het derde opeenvolgende jaar een prominente rol in als het mobiele commandocentrum van Tour-directeur Christian Prudhomme.

Web Ready JPG-PNG-Trainingskamp Sierra Nevada V8

“We Love Cycling”

"We zijn trots om al 20 jaar lang als partner van de prestigieuze Tour de France te fungeren", vertelt Martin Jahn, bestuurslid van Škoda Auto verantwoordelijk voor sales en marketing. "Gedurende die tijd hebben we geweldige inhoud gecreëerd voor ons We Love Cycling-platform en bieden we fans de kans om professionele racefietsen en authentieke groene truien te winnen, allemaal gesigneerd door renners. Tegelijkertijd stelt de Tour de France ons in staat om ons moderne modellenprogramma te presenteren en onze inzet voor een groene elektrische toekomst te benadrukken."

ttttraining3

209 Škoda’s voor de Tour-organisatie

Op 1 juli aanstaande begint de 110e Tour de France in Bilbao. 176 renners zullen 21 etappes afleggen door alle vijf Franse bergketens. Ter ere van hun twintigjarige samenwerking met de Tour de France, heeft Škoda alvast enkele verrassingen aangekondigd voor de laatste etappe op 23 juli, met de bekende aankomst op de Champs Élysées. Meer informatie hierover volgt binnenkort. Dit jaar zal de Tsjechische autofabrikant, als hoofdsponsor en autopartner, 209 supportauto's leveren aan de Tour-organisatie. Het merendeel van deze auto's, namelijk 207 stuks, wordt aangedreven door hybride of volledig elektrische motoren. Speciaal voor Tour-directeur Christian Prudhomme is er een aangepaste Enyaq iV Sportline beschikbaar, die volledig elektrisch is en is uitgerust met zes antennes, een vlaggenhouder, een speciale hoorn, advertenties, vijf radiocircuits en een schuif-/kanteldak. VIP-gasten kunnen de actie van dichtbij ervaren in een Superb L&K op het parcours.

Web Ready JPG-PNG-Trainingskamp Sierra Nevada V7

Veelzijdige partner

Škoda blijft dit jaar opnieuw de sponsor van de groene trui, die wordt gegeven aan de snelste sprinter in de Tour. Er zijn ook weer unieke trofeeën ontworpen voor de winnaar van de Tour en de winnaars van de verschillende puntenklassementen. Bovendien is Škoda opnieuw de hoofdsponsor van de Tour de France Femmes avec Zwift Once. De supportauto's die het merk gebruikt tijdens de Tour de France, zullen ook aanwezig zijn bij de start van de tweede editie van de Tour de France Femmes avec Zwift. Tussen 23 en 30 juli zullen de vrouwen in acht etappes in totaal 956 kilometer afleggen.

ttttraining1

Škoda en Team Jumbo-Visma gaan voor een nieuw succes

Niet alleen op internationaal niveau, maar ook vanuit Nederland heeft Škoda jarenlang deelgenomen aan de Tour de France. Het partnerschap tussen Škoda en Team Jumbo-Visma heeft al tot grote successen geleid in de Ronde van Frankrijk. In 2022 bereikte dit partnerschap een hoogtepunt, met Team Jumbo-Visma dat alle grote prijzen won: Jonas Vingegaard won de gele trui als overall winnaar, hij won ook de bolletjestrui als beste klimmer, en Wout van Aert veroverde de groene trui als snelste sprinter. Daarnaast behaalde het team nog eens zes etappeoverwinningen. Dit jaar is Škoda voor het derde opeenvolgende jaar de autopartner van Team Jumbo-Visma, waardoor ze opnieuw een prominente rol spelen in de Ronde van Frankrijk.