Het vervoer van de gasten

De samenwerking tussen Audi en Schiphol Commercial bestaat sinds 2008. Sinds 11 januari 2023 kan Schiphol Commercial gebruik van zes Audi’s A8 L 60 TFSI e om gasten te vervoeren van Schiphol VIP centre naar het vliegtuig. Als er grotere groepen vervoerd moeten worden dan wordt gebruik gemaakt van een Volkswagen Multivan met een uniek Audi Signature. De gasten van het VIP centre en de Privium lounges hebben voordeel van de samenwerking tussen Schiphol en Audi. Door middel van de ‘Listn’-podcasts in verschillende lounges af te spelen, door Audi, profiteren de reizigers.

Duurzame ambities

De Audi-modellen die aangeboden worden voor het vervoer van de gasten van de VIP centre bieden maximale ruimte en comfort door de verlengde wielbasis. Het comfort wordt verder uitgewerkt doordat het Audi-model beschikt over plug-in hybridetechnologie. Hiermee wordt bijgedragen aan één van de duurzame ambities van Schiphol door de passagiers elektrisch te vervoeren. Tevens zijn er twee Volkswagen Multivans met plug-in hybride techniek beschikbaar voor het vervoer van grote groepen.

Listn podcasts

Op Schiphol is het VIP centre een unieke locatie binnen de luchthaven. Deze VIP centre is ingericht door Marcel Wanders en valt in de smaak bij gasten en interieurexperts. Sinds de opening van het VIP centre werkt Schiphol samen met Audi voor het vervoer van de gasten naar het vliegtuig. Hierbij wordt gezorgd voor goede kwaliteit en service.

Vanwege de versterkende samenwerking met Schiphol Commercial is Audi nog prominenter aanwezig in het Schiphol VIP centre en de Privium Lounges. 30% van de bezoekers luistert naar podcasts en dat is gebleken uit een onderzoek van gasten tijdens hun verblijf of vlucht op Schiphol. Door de samenwerking tussen Audi en Listn worden ook zakelijke interessante podcasts aangeboden in de Privium lounges en de VIP. Listn is een professioneel podcastplatform met content van het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio. Gasten die een oog hebben voor detail zullen in het VIP centre en bij de lounges genieten van de LED- lampen van de Audi's. Deze zijn uitgerust met de nieuwste LED-technologie. Het logo van Audi, dat in het midden van de voorlichten zit, verbeeldt subtiel naar Audi’s voorsprong in techniek.

Privium lounges

Bij de lidmaatschap van Privium komt veel gemak kijken en gelden exclusieve regels ten opzichte van de normale gasten van Schiphol. Denk hierbij aan het sneller passeren van de security, parkeren voor de deur, toegang tot 3 unieke lounges, Business Class inchecken bij deelnemende luchtvaartmaatschappijen en nog andere unieke voordelen. De samenwerking tussen Schiphol en Audi wordt uitgebreid door middel van een exclusieve Privium actie voor de rijders van Audi.

De samenwerking

Schiphol Commercieel Directeur Arthur Reinhardt zei over de nieuwe samenwerking: “De merken van Audi en Schiphol versterken elkaar in het streven naar de hoogste kwaliteit. Schiphol is er voor iedereen. Met de Privium- en VIP-service speelt Schiphol in op de toenemende vraag van reizigers naar premium services. Een krachtig merk als Audi sluit daar prachtig bij aan. We zijn trots dat het wederzijds vertrouwen tussen Schiphol en Audi heeft geleid tot de voortzetting van deze mooie samenwerking.”

Daarnaast is Ferry Enders, Managing Director van Audi Nederland, enthousiast over de samenwerking: “Het partnership tussen Schiphol Commercial en Audi is al jarenlang een begrip onder reizigers die via het Schiphol VIP centre vertrekken en aankomen. Deze nieuwe, uitgebreidere samenwerking biedt ons nu de mogelijkheid om via Schiphol Privium de premium reisbeleving voor een bredere groep zakelijke en privéreizigers verder te verrijken.”