De tijdlijn van de Audi Q6 e-tron

  • In de showroom: proefrijden mogelijk
  • Mogelijk om te bestellen
  • Vanafprijzen bekend
  • Wereldpremière en onthulling
  • Aankondiging en eerste beelden
Blijf op de hoogte

Kopen incl. BTW

€ 77.950,-

Nu bestelbaar: de nieuwe Audi Q6 e-tron

De nieuwe Audi Q6 e-tron is nu bestelbaar. Bekijk hieronder de allereerste uitvoeringen. 

De Audi Q6 e-tron onderscheidt zich door indrukwekkende rij- en laadprestaties - waaronder snelladen tot maximaal 270 kW -, evenals door ultieme efficiëntie en een grote actieradius.

Later dit jaar komen er twee uitvoeringen met achterwielaandrijving: een variant met het 100 kWh accupakket en daarmee een nog grotere range, en tevens een achterwielaangedreven variant met een 83 kWh accupakket, waarvoor een indicatieve vanafprijs geldt van 65.000 euro.

Meld u hieronder aan en we houden u op de hoogte van de showroom-introductie. 

Nu bestelbaar in onderstaande uitvoeringen

Maak kennis met de nieuwe Q6 e-tron
Play

Maak kennis met de nieuwe Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron - 2024

De nieuwe 100% elektrische Audi Q6 e-tron kan dankzij de standaard 800-volt technologie in combinatie met een maximale laadcapaciteit van 270kW enorm snel worden opgeladen. Bij een High Power Charging-station is het op deze manier haalbaar om in slechts 10 minuten tot 255 km actieradius bij te laden. Het opladen van 10 tot 80% kost op deze manier slechts 21 minuten.

Eerste Audi die kan 'bankladen'

Zodra je de Audi bij een 400-volt laadstation gaat laden dan wordt de 800-volt batterij gelijkwaardig verdeeld in 2 delen die elk gelijktijdig kunnen worden opgeladen met maximaal 135 kW. Thuisladen is met een standaardlader mogelijk tot 11 kW. 

Krachtige elektromotoren

De Q6 e-tron biedt krachtige elektromotoren en een lithium-ion accupakket met een netto capaciteit van 94,9 kWh. Dit zorgt voor een actieradius van maximaal 625 kilometer* (WLTP). Accelereren van 0 tot 100 km/u gaat in slechts 5,9 seconden, en voor de SQ6 e-tron in zelfs 4,3 seconden. 

Daarnaast is de recuperatie van de Q6 e-tron uniek: met 95% van alle remacties kan het recuperatiesysteem tot wel 220 kW recupereren. Al met al resulteert dit in een gecombineerd energieverbruik tussen de 19,4 en 17,0 kWh/100 km (WLTP). Voor de SQ6 e-tron ligt dit tussen de 18,4 en 17,5 kWh/100 km (WLTP). 

audiq6e-tron92

Audi Digital Stage

Het infotainmentsysteem van de Audi Q6 e-tron, dat door het leven gaat als het Digitial Stage, bestaat uit het Audi MMI panoramadisplay en het MMI passagiersdisplay. 

Het panoramadislay heeft een gebogen design en omvat het 11,9 inch grote virtual cockpit en het 14,5 inch grote MMI touchdisplay. 

Naast de bestuurder kan de voorpassagier ook nog eens beschikken over een 10,9 inch groot MMI-display. Om te zorgen dat de bestuurder hier niet door wordt afgeleid is deze voorzien van Active Privacy Mode. 

Active digital light signature

De Q6 e-tron is de allereerste elektrisch aangedreven Audi op basis van het innovatieve PPE-platform. Als eerste auto ter wereld biedt deze elektrisch aangedreven SUV een unieke 'active digital light signature'. De achterlichten bevatten 6 OLED-panelen met 360 segmenten, waardoor elke 10 milliseconden een nieuw beeld wordt gecreëerd. Aan de voorkant wordt de active digital light signature mogelijk gemaakt door een perfecte interactie tussen het algoritme en 12 dimbare segmenten in de koplampen, waardoor de lichtintensiteit constant blijft. De achterlichten zijn buitengewoon gelijk aan elkaar en contrastrijk, zonder extra reflectoren en lichtgeleiding in de lichtunits. Dit maakt het ook mogelijk om 3D-effecten op het oppervlak te projecteren

audiq6e-tron99

Het interieur is een beleving op zich

De Q6 e-tron is voorzien vaneen unieke driedimensionale en contrastrijke vormgeving, waarbij er twee belangrijke innovaties zijn: het gebruik van het nieuwe Premium Platform Electric (PPE) en de geavanceerde E3 elektronica-architectuur. Deze slimme combinatie zorgt voor een perfecte balans tussen technologie, innovatie en duurzaamheid. Het interieur van de Q6 e-tron straalt een rustgevende en ruime sfeer uit, met de innovatieve 'Softwrap' die het hele passagiersgedeelte bedekt, van deuren en cockpit tot de middenconsole. Het interieur wordt doordrongen door Interaction Light (IAL) met geavanceerde LED-technologie. Het begroet passagiers met een warm welkom en geeft duidelijk aan wanneer de auto vergrendeld of ontgrendeld is.

Communication light

Dankzij maar liefst 70 individuele LED's met een prismatische structuur en een moderne metalen 3D-omlijsting, transformeert de dagrijverlichting tot transparante 3D-objecten. Dit creëert de indrukwekkende illusie van de digitale ogen van de Q6 e-tron. Tevens is er het nieuwe "communication light", dat geïntegreerd is in de digitale OLED achterlichten van de Audi Q6 e-tron. Deze innovatieve functie maakt gebruik van specifieke lichtsignaturen en waarschuwingssymbolen om andere bestuurders attent te maken op potentieel gevaarlijke situaties, zoals ongevallen en stilstaande auto's. Deze gegevens worden gevoed door zwermdata, waardoor een proactieve benadering van veiligheid gegarandeerd is. 

Exit warning

Het moderne 'exit warning' is nu verder verbeterd: inzittenden worden gewaarschuwd voor naderende fietsers en auto's bij het openen van de portieren. Daarnaast is er de communication light feature, waarbij nu ook de achteropkomende fietsers en auto's worden gewaarschuwd. Het veiligheidsconcept van de Q6 e-tron wordt uitgebreid naar andere weggebruikers, waardoor het veiligheidsniveau naar een nieuw hoogtepunt wordt gebracht. Dankzij de specifieke lichtsignatuur aan de voor- en achterzijde kunnen andere weggebruikers gemakkelijk zien hoever het automatische parkeermanoeuvre is gevorderd. Zo weten ze precies wanneer het veilig is om in de buurt van de auto te komen.

WLTP actieradius Audi Q6 e-tron

*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.