De tijdlijn van de Volkswagen ID.7

  • In de showroom: proefrijden mogelijk
  • Mogelijk om te bestellen
  • Vanafprijzen bekend
  • Wereldpremière en onthulling
  • Aankondiging en eerste beelden

Kopen incl. BTW

€ 57.990,-

Bijtelling vanaf

€ 352,-

Volkswagen ID.7: Eerste elektrische sedan met 700 kilometer actieradius

Op het CES in Las Vegas zijn de eerste beelden te zien van de nieuwste Volkswagen ID.7. Het is de eerste volledig elektrische sedan van het Volkswagen gamma, dat na de ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (uitsluitend voor de Chinese markt) en natuurlijk de ID. Buzz de zesde 100% elektrische Volkswagen is. Het vooruitstrevende, stijlvolle en aerodynamische ontwerp levert een grote hoeveelheid binnenruimte op. 

Met een wielbasis van 2,97 meter zorgt het innovatieve MEB-platform ervoor dat er veel ruimte is in het interieur en heeft de ID.7 een gestroomlijnd ontwerp. Verder heeft de ID.7 een lengte van 4,96 meter, een hoogte van 1,54 meter en een breedte van 1,86 meter. Het elegant aflopende dak dat oogt als een coupé zorgt voor een zeer lage luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23. De ID.7 heeft een krachtige lithium-ion accu met een netto energie-inhoud van 77 kWh (goed voor een actieradius tot 615 kilometer) en komt er een accupakket met 86 kWh. Met de nieuw ontwikkelde elektromotor zal er een vermogen komen van 286 pk die de achterwielen aandrijft en heeft hij een koppel van 550 Nm. Door het samenspel van de efficiënte aandrijflijn en de zeer goede aerodynamische eigenschappen heeft de ID.7 een rijbereik tot wel 700 kilometer (WLTP).

volkswagenid.7tourerstonewashedblue-6

Volkswagen ID.7 Tourer

In de zomer van 2024 wordt ook de stationwagen variant van de Volkswagen ID.7, de ID.7 Tourer verwacht. 

Bekijk de eerste beelden van de ID.7 Tourer via de button hieronder of meld u direct aan om op de hoogte gehouden te worden van nieuws over de bestelbaarheid, vanafprijzen en introductie in de showroom. 

id.7header

Innovatieve rij-assistenten

Dankzij de nieuwste versie van Travel Assist met zwermdata krijgt u het gemak en het comfort van autonome rijfuncties. Met dit systeem blijft de auto automatisch binnen lijnen op de weg. Travel Assist herkent deze nu ook aan de hand van stoepranden. Via zwermdata ontvangt de ID.7 tevens informatie van andere auto’s op de route, die vervolgens wordt in de routegeleiding worden geïntegreerd. Hierdoor kan de ID.7 automatisch de snelheid aanpassen bij bijvoorbeeld bochten, rotondes en aangepaste snelheidslimieten.

Daarnaast is er het nieuwe Assisted Lane Changing. Met de zwermdata van andere auto’s wordt er informatie vergeven over de verkeersintensiteit. Hiermee kan de ID.7 bij een snelheid vanaf 90 km/u inschatten wanneer er veilig van rijbaan kan worden gewisseld. Als u de richtingaanwijzer activeert, voert de ID.7 de rijbaanwissel zelf automatisch uit. U dient daarbij wel het stuur in handen te houden.

arhead-updisplay

Virtuele verrijking

Augmented Reality, oftewel "virtuele verrijking", is een innovatieve technologie die het mogelijk maakt om een digitaal beeld weer te geven bovenop de werkelijkheid. De Volkswagen ID.7 is hier standaard van voorzien, waarbij er op de voorruit een speciaal aangebrachte laag is geplaatst die kan functioneren als een projectiescherm. Het AR head-up display kan vervolgens belangrijke informatie in het zicht van de bestuurder tonen en wordt dynamisch aangepast aan de werkelijke wegsituatie op elk moment. Hier gaat het bijvoorbeeld om de routebegeleiding of verkeerswaarschuwingen. Daarnaast is er een klein digitaal instrumentenpaneel (ID. Display) achter het stuur, waarbij relevante informatie zoals de maximumsnelheid en het accupercentage wordt weergegeven. Overige informatie die relevant is voor het rijden wordt door het display virtueel op ongeveer 3,5 meter vóór de auto geprojecteerd. De informatie kunt u tevens zelf aanpassen met de knoppen op het multifunctionele stuurwiel. 

Slim en snel laden

De accu van de Pro (77kWh) is met een maximumcapaciteit van 170 kW op te laden. De ID.7 Pro S heeft een 86 kWh groot accupakket (200 kW snellaadmogelijkheid) en is daarmee goed voor een range van circa 700 kilometer. Met zijn slimme warmtemanagement wordt het accupakket optimaal voorbereid op een laadsessie. Als de routegeleiding actief is, start het conditioneren van het accupakket automatisch op weg naar het laadpunt. 

Geniet van vrijheid in de ID.7
Play

Geniet van vrijheid in de ID.7

Modern en innovatief interieur

Op basis van het nieuwe MEB (modulaire elektrische platform) heeft Volkswagen de allereerste sedan van haar elektrische gamma gepresenteerd. Volkswagen heeft het interieur verder doorontwikkeld op zeer belangrijke punten volgens de klant, waaronder:

  • Premium interieur met hoogwaardig afwerkingsniveau
  • Slim 'smart glass' panoramadak
  • 15 inch (38 centimeter) infotainmentscherm
  • Augmented reality head-up display
  • Innovatief airconditioning-systeem met intelligente ventilatieopeningen
  • Verlichte aanraak-sliders
  • Adaptieve onderstel (DCC)

Nieuwe airco functies

De nieuwe airconditioning met intelligente ventilatieopeningen biedt verschillende functies. De ID.7 ‘voelt’ wanneer de sleutel in de buurt komt dat de bestuurder de auto nadert, waardoor het interieur al af gaat koelen of verwarmen voordat de bestuurder de deuren opent. De ID.7 is tevens de eerste Volkswagen die weet waar de zon staat.

Daarnaast zijn er nieuw ontworpen ‘Smart Air Vents’, deze regelen de luchtstroom en bewegen dynamisch om de lucht zo snel mogelijk over grote delen van het interieur te verdelen. Alle airco-functies zijn altijd zichtbaar op het nieuwe grote display en kunnen voor elke gebruiker afzonderlijk worden geactiveerd en opgeslagen. Speciale verzoeken worden geactiveerd met behulp van stemcommando’s. Als de gebruiker “Hallo Volkswagen, ik heb koude handen!” zegt, reageert de ID.7 door de stuurwielverwarming te starten. Tegelijkertijd wordt warme lucht naar de handen geleid. Specifieke wensen zijn te vinden onder de functie ‘Smart Climates’.

Zitten wordt nóg comfortabeler

Volkswagen heeft voor de ID.7 nieuwe ergoActive-stoelen ontwikkeld die in 14 verschillende richtingen/standen kunnen worden versteld, voor bestuurder én passagiers. Deze zijn zelfs getest en gecertificeerd door onafhankelijke fysiotherapeuten en rugspecialisten. Daarnaast is er een automatische stoelverwarming en -ventilatie, waarbij de temperatuur actief wordt afgestemd op het klimaat (Climatronic) en is er een massagefunctie mogelijk waarbij u ontspannen kunt zitten en van uw rit kunt genieten.

ID.7 GTX: Optimale prestaties

Uiteraard is er voor de nieuwe ID.7 ook een GTX-variant. Deze vierwielaangedreven topsporter heeft alles in zich om het ID.-gamma naar het hoogste niveau te tillen met verbeteringen in het MEB-platform. De software zoekt altijd naar de beste combinatie van zuinigheid, wendbaarheid en stabiliteit tijdens het rijden. De aandrijving, het remmen, het stuur en de vering wordt geregeld afhankelijk van de gekozen rijstand. De rijstanden voor de ID.7 GTX zijn speciaal afgestemd en bieden een ruime keuze tussen comfort en sportiviteit. In het interieur zijn opvallende details aanwezig, zoals rode GTX-stiksels op de stoelen, het dashboard en de deuren. Aan de buitenkant zijn er hoogglans zwarte accenten te zien en zijn het dak en de ramen donker getint, waardoor het sportieve karakter van de auto duidelijk naar voren komt

Beschikbare uitvoeringen op de ID.7

Aerodynamisch ontwerp

Het ontwerp van de ID.7 brengt ​​de ontwerptaal van de ID. familie voor het eerst over op een sedan in het hogere middenklasse segment. Rijwind stroomt optimaal over de aerodynamisch vormgegeven neus en dakdelen. De licht ingetrokken achterhand met spoilerlip brengt de luchtstroom tot rust. De ID.7 is o.a. voorzien van:

  • Sportieve 22-inch wielen in de stijl van een turbine en geïntegreerd in de wielkasten.
  • Verlichte touch vlakken als deurklink (die de luchtweerstand verder verminderen).
  • Rond omlopende, smalle lichtstrook links en rechts van het verlichte VW-logo.
  • IQ.LIGHT-LED-matrixkoplampen.

Met luchtinlaten in de voorzijde wordt de luchtstroom geleid langs de zijkanten van de auto naar achteren. Op die manier vormen ze ‘air curtains’ die wervelingen langs de auto afzwakken. Het dak loopt naar achteren toe af, wat bijdraagt aan de lage luchtweerstand van de ID.7.

Eén druk maakt het verschil

In de ID.7 is een panoramadak optioneel met smart glass. Met touch control in de dakconsole of zelfs met uw stem kunt u het dak bedienen, zoals het dak direct van transparant naar verduisterd laten omzetten, of andersom. Bij zonnig weer voorkomt het verduisterde dak directe lichtinstraling en reflecteert het infraroodstraling. Zo wordt opwarming van het interieur minimaal. Dit is allemaal mogelijk door een geïntegreerde laag PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) in het dak.

Bekijk de nieuwe ID.7
Play

Bekijk de nieuwe ID.7

Park Assist Pro

De Volkswagen ID.7 bezit Park Assist Pro met geheugenfunctie. Als de ID.7 geparkeerd staat, is het mogelijk om de parkeermanoeuvre op te slaan. De volgende keer dat u weer op dezelfde locatie komt, kunt u met Park Assist Pro het parkeren aan de auto overlaten. U kunt dan in de auto blijven zitten of het parkeren van buitenaf volgen met behulp van uw smartphone.

volkwagenid6

Prijslijst & brochure Volkswagen ID.7

Veelgestelde vragen over de ID.7

  • Met de Pro kunt u met een accucapaciteit van 77 kWh tot 615 kilometer (WLTP) ver komen. Met de Pro S (goed voor 86 kWh) heeft u een bereik tot wel 700 kilometer (WLTP).

  • De ID.7 is 4,96 meter lang, 1,86 meter breed en 1,54 meter hoog. Daarnaast heeft hij een wielbasis van 2,97 meter

  • Wij verwachten de Volkswagen ID.7 Tourer in de zomer van 2024 in de showroom. 

  • De elektromotor zal een vermogen krijgen van 210 kW/286 pk en een koppel van 550 Nm.

  • De vanafprijs van de Volkswagen ID.7 is € 61.490,-

  • De Volkswagen ID.7 zal uiteindelijk de opvolger zijn van de Passat als Volkswagen zijn volledige gamma elektrisch aangedreven heeft. Vooralsnog is dat nog niet het geval.

  • De ID.7 kent vele nieuwe technische snufjes, zoals het 'smart glass'-panoramadak, Augmented reality head-up display, slimme stemassistent, ergoActive-stoelen met massagefunctie, Travel Assist met zwermdata, Assisted Lane Changing én Park Assist Pro met geheugenfunctie.