
Audi Voorjaarsactie
Fris het voorjaar in met uw favoriete Audi!
Blijf op de hoogte
Op het CES in Las Vegas zijn de eerste beelden te zien van de nieuwste Volkswagen ID.7. Het is de eerste volledig elektrische sedan van het Volkswagen gamma, dat na de ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (uitsluitend voor de Chinese markt) en natuurlijk de ID. Buzz de zesde 100% elektrische Volkswagen is. Volkswagen gaat dit model wereldwijd aanbieden in het hogere middenklasse segment. Het vooruitstrevende, stijlvolle en aerodynamische ontwerp levert een grote hoeveelheid binnenruimte op. De productieversie voor China wordt naar verwachting in de tweede helft van 2023 gelanceerd. Ook start Volkswagen in Emden dit jaar met de productie van de Europese variant.
Met een wielbasis van 2,97 meter zorgt het innovatieve MEB-platform ervoor dat er veel ruimte is in het interieur en heeft de ID.7 een gestroomlijnd ontwerp. Het elegant aflopende dak dat oogt als een coupé zorgt voor een zeer lage luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23. De ID.7 heeft een krachtige lithium-ion accu met een netto energie-inhoud van 77 kWh. Door het samenspel van de efficiënte aandrijflijn en de zeer goede aerodynamische eigenschappen heeft de ID.7 een rijbereik tot 700 kilometer (WLTP).
Elektrisch offensief
Met de zo goed als serierijpe ID.7 versnelt Volkswagen het elektrisch offensief in China als onderdeel van zijn ACCELERATE-strategie. Volkswagen wil in China de toonaangevende leverancier van duurzame voertuigen worden: tegen 2030 moet minstens elke tweede auto die in China wordt verkocht een elektrische auto zijn. In het kader van het elektrificatieoffensief Way to ZERO wordt de serieversie van de ID.7 in de toekomst wereldwijd aangeboden.
Op basis van het nieuwe MEB (modulaire elektrische platform) heeft Volkswagen de allereerste sedan van haar elektrische gamma gepresenteerd. Volkswagen heeft het interieur verder doorontwikkeld op zeer belangrijke punten volgens de klant, waaronder:
De nieuwe airconditioning met intelligente ventilatieopeningen biedt verschillende functies. De ID.7 ‘voelt’ wanneer de sleutel in de buurt komt dat de bestuurder de auto nadert, waardoor het interieur al af gaat koelen of verwarmen voordat de bestuurder de deuren opent. De ID.7 is tevens de eerste Volkswagen die weet waar de zon staat.
Daarnaast zijn er nieuw ontworpen ‘Smart Air Vents’, deze regelen de luchtstroom en bewegen dynamisch om de lucht zo snel mogelijk over grote delen van het interieur te verdelen. Alle airco-functies zijn altijd zichtbaar op het nieuwe grote display en kunnen voor elke gebruiker afzonderlijk worden geactiveerd en opgeslagen. Speciale verzoeken worden geactiveerd met behulp van stemcommando’s. Als de gebruiker “Hallo Volkswagen, ik heb koude handen!” zegt, reageert de ID.7 door de stuurwielverwarming te starten. Tegelijkertijd wordt warme lucht naar de handen geleid. Specifieke wensen zijn te vinden onder de functie ‘Smart Climates’.
Op de CES in Las Vegas presenteert Volkswagen de intelligentie van de ID.7 op een bijzondere wijze. De gecamoufleerde sedan heeft een digitaal design met een unieke carrosseriekleur, een combinatie die de ID.7 interactief verlicht via elektroluminescentie. De QR-codes op de motorkap en de zijkanten creëren een koppeling tussen de fysieke en digitale wereld. Het QR-code-design komt vervolgens overal in de camouflage terug en verbergt zo de contouren van het uiteindelijke productiemodel.
Het ontwerp van de ID.7 brengt de ontwerptaal van de ID. familie voor het eerst over op een sedan in het hogere middenklasse segment. Rijwind stroomt optimaal over de aerodynamisch vormgegeven neus en dakdelen. De licht ingetrokken achterhand met spoilerlip brengt de luchtstroom tot rust. De ID.7 is o.a. voorzien van:
Met luchtinlaten in de voorzijde wordt de luchtstroom geleid langs de zijkanten van de auto naar achteren. Op die manier vormen ze ‘air curtains’ die wervelingen langs de auto afzwakken. Het dak loopt naar achteren toe af, wat bijdraagt aan de lage luchtweerstand van de ID.7.
De neus van de ID.7 is voorzien van de kenmerkende honingraatstructuren van de ID. familie, de zogeheten 'ID. Honeycombs'. De lichtstrip loopt visueel door met onderbrekingen naar de achterkant. De achterzijde heeft een opvallende, donkere lichtbalk en honingraat LED-achterlichten die exclusiviteit uitstralen.
Europese versie made in Emden
De productieversie van de ID.7 voor Europa zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2023 in Emden van de band rollen. Met de massaproductie van elektrische voertuigen zal Emden een belangrijke bijdrage leveren aan de elektrificatie van het modellengamma en het verminderen van de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s.