De tijdlijn van de Volkswagen ID. Polo

  • In de showroom: proefrijden mogelijk
  • Mogelijk om te bestellen
  • Vanafprijzen bekend
  • Wereldpremière en onthulling
  • Aankondiging en eerste beelden
Blijf op de hoogte

Kopen incl. BTW

€ 24.990,-

100% elektrisch. 100% Polo.

De nieuwe Volkswagen ID. Polo (in een eerder stadium ID.2 of ID.2all genoemd) komt eraan. Een nieuw elektrisch en compact model dat in 2026 op de markt zal komen. Compact van buiten, maar met de binnenruimte van een Golf. Vanaf 2026 wordt elektrisch rijden echt voor iedereen.

De nieuwe ID. Polo is vanaf nu alvast vrijblijvend te reserveren. Vanaf april kun je 'm definitief bestellen en in september kun je 'm proefrijden. Druk op de button hieronder en we houden je automatisch op de hoogte wanneer er nieuws is over de ID. Polo.

Actieradius tot
450 km
Max. vermogen
226 pk
Bagageruimte tot
435 liter
Volkswagen ID. Polo reservering

Reserveer de ID. Polo alvast

Verzeker jezelf van de ID. Polo

Hij is er eigenlijk nog niet, maar je kunt de Volkswagen ID. Polo al wel vast vrijblijvend reserveren. Door hem nu alvast te reserveren, weet je zeker dat jouw ID. Polo straks als een van de eersten wordt gebouwd. Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Groots van binnen

Het mag dan wel een auto in het compacte segment zijn, de ID. Polo is ongekend ruim van binnen. Dankzij de slimme indeling heeft de binnenruimte van een Golf.

De ID. Polo is 4.053 mm lang, 1.816 mm breed en 1.530 mm hoog. Zijn wielbasis bedraagt 2.600 mm. Hoewel zijn afmetingen ongeveer vergelijkbaar zijn met die van de klassieke Polo, profiteert de elektrische ID. Polo van zijn MEB+ platform. Daardoor is het interieur ruim en is er genoeg hoofdruimte.
De bagageruimte biedt plek voor maar liefst 435 liter, 24% meer dan de reguliere Polo. Met de achterbank neergeklapt stijgt het laadvolume tot 1.243 liter. De ID. Polo is altijd vierdeurs en vijfzits, perfect voor het stadsleven en dagelijks gebruik met vrienden en familie.
VW ID. Polo exterieur
VW ID. Polo bagageruimte

ID. Polo GTI: ultieme sportiviteit

De ID. Polo krijgt ook een GTI uitvoering. In tegenstelling tot de GTX variant op de ID.4 en ID.5, wordt het deze keer wel GTI. De 'I' in GTI staat nu voor 'Intelligent', omdat de elektromotorconfiguratie bijna volledig aanpasbaar is. Hierdoor kan de Vehicle Dynamics Manager de aandrijflijn naadloos integreren in het geavanceerde managementsysteem. De ID. Polo GTI biedt nog een echte GTI-ervaring, met variabele instellingen voor aandrijving, stuurgedrag, geluid en zelfs schakelpunten geïnspireerd op de rijke geschiedenis van de GTI-modellen. Al deze profielen zijn toegankelijk via de innovatieve GTI Experience Control op de middenconsole. 

Typisch GTI

Met geavanceerde sportstoelen, bekleed met stijlvol geruit patroon, zorgt hij voor een comfortabele en dynamische zitervaring. Het driespaaks sportstuur biedt een eigentijdse beleving met een verlichte 12-uur markering en intuïtieve bedieningsknoppen voor een moeiteloze interactie met het dashboard, het augmented reality head-up display en het geluidsvolume. Wat betreft het interieur, valt het ruime 12,9-inch touchdisplay en handige klimaatbediening als eerste op. Verlichte knoppen zorgen ervoor dat alle inzittenden altijd de controle binnen handbereik hebben. 

Ontdek de nieuwe ID. Polo
Play

Ontdek de nieuwe ID. Polo

De eerste beelden

Nieuw platform met hoogwaardige technieken

Deze nieuwe Volkswagen staat voor maximaal comfort. Hij beschikt over elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie en een groot panoramadak met tevens een USB-C en 12V-aansluiting. Tijdens de productie zal er gebruik gemaakt worden van het MEB Entry-platform, waarbij de ID.2All de eerste elektrische Volkswagen wordt met voorwielaandrijving. De elektromotor zal een vermogen hebben van 166 kW/226 pk, waarbij er een actieradius mogelijk is tot 450 kilometer. Met zijn nieuwe technieken wordt de accu in slechts 20 minuten van 10-80% opgeladen. De ID. 2concept accelereert in een kleine 7 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 160 km/u.

Met het MEB-platform zijn er al veel technische mogelijkheden. Met de productieversie van de ID. Polo zullen er geavanceerde features naar voren komen, zoals Travel Assist  (met zelfs semiautonoom rijden), IQ.LIGHT inclusief Matrix LED-koplampen en 3D LED-achterlichten met de EV-routeplanner.

Blijf op de hoogte voor de nieuwste ontwikkelingen rondom de ID. Polo.

De Volkswagen ID. Polo in beeld

De compacte elektrische SUV: ID. CROSS

Volkswagen onthult binnenkort ook de ID. Polo SUV als concept: de ID. CROSS. Deze SUV, gebaseerd op het geavanceerde modulaire MEB-platform voor voorwielaangedreven elektrische auto's, volgt het succesvolle compacte ID.2all-concept. De wereldpremière van de ID. CROSS staat gepland in de zomer van 2026, en illustreert opnieuw Volkswagens inzet om elektrische mobiliteit toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Veelgestelde vragen over de Volkswagen ID. Polo

  • De vanafprijs van de ID. Polo Trend uitvoering is € 24.990. Prijzen van de overige uitvoeringen worden in een later stadium bekend gemaakt.

  • Je kunt de ID. Polo nu alvast reserveren. Vanaf eind april is de ID. Polo bestelbaar. En vanaf medio september 2026 verwachten we dat je de ID. Polo met grotere batterij (52 kWh) kunt rijden.

  • De ID. Polo met 37 kWh batterij heeft een elektrisch rijbereik tot 300 km*. De ID. Polo met een 52 kWh batterij heeft een actieradius tot 450 km*.

  • Compact van stuk, maar van binnen is de ID. Polo net zo groot als een Golf. De specificaties zijn als volgt:

    • Lengte: 4,05 m
    • Breedte: 1,82 m
    • Hoogte: 1,53 m
    • Wielbasis: 2,60 m
    • Kofferbakinhoud: 435 liter (54 liter meer dan een Golf)
    • Trekgewicht tot 1.200 kg
  • Hij krijgt 4 verschillende vermogensvarianten. Bij zijn debuut is hij beschikbaar met 116 pk (85 kW), 135 pk (99 kW) en 211 pk (155 kW). De sportieve ID. Polo GTI zal 226 pk (166 kW) aan boord krijgen.

*De opgegeven actieradius en/of verbruiks- en emissiewaarden zijn bepaald volgens de wettelijk voorgeschreven meetprocedure. WLTP is een gestandaardiseerde testprocedure om de uitstoot en het (brandstof)verbruik van voertuigen te meten. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken. Het genoemde aantal kilometers actieradius is steeds de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer wordenbeïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.