De Audi A7 Sportback TFSI e

De Audi A7 is van zichzelf al een elegante en sportieve Audi. Met een hybride-aandrijflijn wordt het totaalpakket nóg aantrekkelijker. De aandrijflijn van de A7 TFSI e vertaalt de uitstraling in rijeigenschappen. Dankzij de twee verschillende motoren kunt u ervoor kiezen ze gecombineerd te gebruiken om maximale prestaties van uw A7 te vragen, of om juist zuinig te rijden op lange afstanden. Daarnaast kunt u tot wel 69 kilometer volledig elektrisch rijden in bijvoorbeeld stadsverkeer. Het gebruik van de elektromotor wordt vooral aangeraden in stadsverkeer aangezien het remmen en optrekken met een elektromotor -zonder schakelmoment- uiterst comfortabel, vloeiend en vrijwel geluidloos gebeurt. Daarnaast wordt de energie die wordt geleverd tijdens het remmen, omgezet in stroom voor de accu, wat ook wel recupereren wordt genoemd.

Het gemiddeld brandstofverbruik bedraagt 1,9–2,1 l/100 km, het gemiddelde stroomverbruik 17,5–18,1 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie 28–29 g/km. In combinatie met de krachtige tweeliter TFSI-motor heeft deze auto een systeemvermogen van 270 kW/367 pk, goed voor een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 5,7 seconden. De Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro beschikt over een elektrische actieradius tot maximaal 67 kilometer (WLTP).

Ervaar de Audi A7 Sportback TFSI e

De A7 Sportback TFSI e heeft een grote standaarduitrusting, bekijk hieronder de highlights:

  • S line interieur en exterieur
  • Lichtmetalen velgen 19"" “Multispaak”-design
  • Optiekpakket zwart
  • MMI navigatie plus
  • Audi virtual cockpit

Techniek

Rijd volledig elektrisch op de EV-stand en bewaar uw elektrische actieradius met Hold als u op een ander moment efficiënt wil rijden. Met Charge voegt u extra kW’s aan de accu toe en in de Hybrid-stand regelt de auto alles zelf en heeft u geen omkijken naar de techniek.

De standaard Audi virtual cockpit is een digitaal instrumentenpaneel. Dit scherm toont de specifieke hybride-informatie over het accupercentage en de resterende elektrische actieradius.